TRÄNINGSHUS1
Gruppträning

Triathlon
Triathlongruppen
Vi är ett gäng entusiaster som antingen tävlar inom triathlon, är gamla simmare eller bara älskar simning. Hösten 2022 startade vi med gemensamma simpass, och har nyligen blivit medlemmar i Svenska Triathlonförbundet och därmed format en triathlonavdelning under Träningshus1. Planer finns att ha en egen liten sprinttävling till sommaren. Fortsättning följer...

Träning
Simning - Vi har gemensam simträning i Bålsta simhall tre gånger per vecka. På sommaren är det öppet vatten som gäller, men inga fasta gemensamma pass än så länge.
Träningstider VT-24
Måndagar kl 6:15-7:15
Onsdagar kl 19:20-20:30
Lördagar 8-9:30
Cykling - Träningshus1 erbjuder flera inomhus cykelpass i veckan året runt.
Löpning - Löpträningen sköter alla själva, men planer finns att starta en löpargrupp.

Mål
Gruppens mål är givetvis att utvecklas inom sporten, men även att ha roligt tillsammans samt erbjuda möjlighet till fler att träna och må bra.

För anmälning till gruppen gå till fliken "Dansskola" och sedan "Anmälan till VT-24". Där hittar ni "Triathlon" under "Föreningsorganisation". Kostnad för VT-24 är 700 kr, inklusive medlemsavgift. Simpass inomhus fortsätter till den 11:e maj, då den gamla simhallen stänger.

Ansvarig för triathlongruppen är Anja Martinez, som agerar både simtränare och samordnare. Verksamheten är än så länge ganska liten, och vi välkomnar nya medlemmar till vår glada trupp. För mer information, kontakta anja@traningshus1.se
Motionssimning

Träningshus1 triathlongrupp hyr hela Bålsta simhall på måndagar (kl 6:15-7:15) och lördagar (kl 8-9), och har därmed möjlighet att erbjuda fler medlemmar från T1 att simma och därmed utveckla sin simteknik och kondition.

Det finns två slutna grupper, en för måndagar och en för lördagar. Tanken är att man kan antingen simma det man själv känner för, eller simma med triathlongruppen. Vi erbjuder viss teknikträning, och kan även ge tips på teknikövningar och fokusområden.

För anmälning, gå till fliken "Dansskola", och "Anmälan till vt-24". Där hittar ni både "Motionssimning måndagar" och "Motionssimning lördagar" under "Föreningsorganisation". Kostnad för VT-24 är 250 kr, medlemsavgift tillkommer. Terminen pågår till den 11:e maj då den gamla simhallen stänger.

Våra sponsorer